Beyond the night sky 


日本語を教えている友達が『夜空の向こう』を覚えたいというので、
歌詞を英語に訳してあげた。

なんか面白い(笑)


Wonder if we've been able to believe in something since that time
You see beyond the night sky, tomorrow is already waiting for us

We heard somebody and so hided ourselves in a dark
The night air came through the fence in a park
You were trying to tell me something
Your hand, you squeezed back, still aches in my heart

Have we been able to believe in the things since then?
Through the window, the air is flavored of winter

I wonder if this sorrow will fade away someday
My sigh, turned into white, faded right away

I don't know why I thought I could blow the silly norms,
though I even hesitate to set off on foot every time

The words I said to you - don't know if they still remain in you
They just go around and around in my heart

Maybe we are standing in the future we used to think of
Not everything goes as we plan, you know
The days will go on and on, right?
A starry sky lies beyond the window, clearly, so clearly

Wonder if we've been able to believe in the things since then
You know, beyond the night sky, tomorrow is already waiting for us


あれから僕たちは 何かを信じて来れたかな
夜空の向こうには 明日がもう待っている
誰かの声に気付き 僕らは身をひそめた
公園のフェンス越しに 夜の風が吹いた
  
君が何か伝えようと 握り返したその手は
僕の心のやらかい場所を 今でもまだ締め付ける

あれから僕たちは 何かを信じて来れたかなぁ
マドをそっと開けてみる 冬の風の匂いがした
悲しみっていつかは 消えてしまうものなのかなぁ
タメ息は少しだけ 白く残ってすぐ消えた

歩き出す事さえも いちいち ためらうくせに
つまらない常識など 潰せると思ってた
君に話した言葉は どれだけ残っているの?
僕の心の一番奥で  空回りし続ける

あの頃の未来に 僕らは立っているのかなぁ
すべてが思うほど うまくはいかないみたいだ
このまま どこまでも 日々は続いていくのかなぁ
雲のない星空が マドの向こうに続いている

あれから僕たちは 何かを信じて来れたかな
夜空の向こうには もう明日が待っている



Comments

Comment Post















管理者にだけ表示を許可する

Trackbacks

Trackbacks URL
http://yumemora.blog54.fc2.com/tb.php/393-6d4958a9